Tekniktræning for klubbens medlemmer

Så er vi klar til at fortsætte med den fælles tekniktræning i samarbejde med Farum OK, Allerød OK, OK73 og Ballerup OK. Her i efteråret er det ungdomseliteløberen Mikkel Lyskær fra Farum OK, som står for træningen. Træningen foregår torsdag sidst på dagen i nærområdet for de fem klubber, så det er til at nå på vej hjem fra arbejde eller studiet.

Træningen foregår som tidligere (før Corona) med løbende instruktion ved samlingspunktet mellem 17:15 og 18:00 efterhånden, som der dukker deltagere op. Der er træningsbaner på alle niveauer fra let til svære momentbaner. Træningen retter sig primært mod ungdomsløbere og voksne, som kan løbe selvstændigt i skoven. Man er naturligvis velkommen til at dukke op sammen med en erfaren løber og blive hjulpet gennem træningen.

Første træning finder sted torsdag d. 12. august i Farum Nyvang. Her kan man træne det moment, der benævnes 'Kort-kontakt', men man kan også blot løbe et normalt træningsløb, der passer til ens niveau og humør. Du finder lettest et overblik over træningsløbene, dagens skov/mødested og moment på enten klubbens hjemmeside, Facebook-side eller den nye orienteringsløbsportal orienteringsløb.dk.

Er du endnu ikke medlem af Kildeholm Orienteringsklub, er du velkommen til at kontakte Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.. Så finder vi ud af, hvordan du kommer med i skoven og prøver, om denne sport er noget for dig.

O-Teknik, Østkreds

Her er det også værd at nævne, at der jo også findes en fantastisk træningsmulighed, hvor man selv bestemmer, hvornår man tager i skoven. Østkredsen kører et initiativ, hvor en arbejdsgruppe ledet af et par dygtige ungdomsløber fra Tisvilde Hegn OK, udlægger baner i kredsens område. Disse baner er typisk tilgængelige en måneds tid. I øjeblikket og frem til 29. august er der fire baner alle udlagt i kystnære området med masse af udfordringer. Du finder de fire baner i Tisvilde Hegn, Hornbæk Plantage, Ulvshale (på Møn) og Vesterlyng (ved Havnsø).

Systemet er, at man selv printer et kort fra hjemmesiden, og derefter selv eller med kammerater drager i skoven. Det koster 25 kr i startgebyr per kort man printer. Betaling er via MobilePay og pengene går til Østkredsen til dækning af omkostninger ved projektet.

Divisionsmatch

Husk vi skal løbe divisionsmatch den 22. august i Lille Hareskov. Tilmelding som sædvanlig via O-Service. Er du i tvivl så kontakt Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.. Tilmeld dig gerne snarest og senest den 10., så vi har et overblik over, hvor mange, vi bliver.