Det er begyndt at se lyst ud for afvikling af klubaktiviteter, og der er startet forskellige løb op igen. Så er du klar til at komme igang? Ihvertfald er der her lidt inspiration til den kommende tid.

Find Vej poster

Som opvarmning kan I jo altid starte med Find Vej banerne rundt omkring i det danske sommerland. En perfekt aktivitet, hvor I jo kan tage hele familien med ud, eller selv nyde en stille morgentur sammen med fuglene. Husk I kan hente baner via FindVej-hjemmesiden.

Tekniktræning

Vores fælles tekniktræning med Farum, Allerød, Ballerup og OK73 starter op igen torsdag d. 13. august i Ravnsholt (Parkering midt i skoven på Bregnerød Skovvej). Der er som sædvanligt instruktion fra ca. kl. 17:15 og frem til kl. 18:00. Der vil igen være lette, mellemsvære og svære baner, så alle kan være med. Dog er der ikke deciderede børnebaner. Oversigt over træningen findes i kalenderen på vores hjemmeside.

MTBO i Gulddysse Skov

Kunne du tænke dig at prøve at kører o-løb på mountain bike, kaldet MTBO, så er der en chance lige rundt om hjørnet, da der fredag d. 14. august køres sprint distance i Gulddysse Skov. Du kan læse mere i indbydelsen. Kontakt evt. Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den., hvis du vil hører mere om, hvordan det foregår.

Sensommer Cup

Den første afdeling løbes tirsdag d. 18. august i Gribskov Nord. Husk, at det generelt er en fordel at forhåndstilmelde via O-Service til efterårets løb, da det ikke altid vil være muligt at tilmelde på dagen pga. corona-restriktioner. Så læs indbydelsen grundigt, så du ikke kører forgæves. Du kan læse mere på Sensommer Cup's hjemmeside.

Introduktionskursus

Vi måtte jo aflyse introduktionskurset i foråret, men nu prøver vi igen. Kurset består af en teoriaften onsdag d. 19. august i klubhuset og en skovtræning søndag d. 23. august. Tilmelding og oplysninger hos Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..

Klubeftermiddag

For at komme igang igen afholder vi en klubeftermiddag, hvor vi alle kan mødes igen. Her skal vi løbe et løb, udveksle sommerminder, planlægge deltagelse i diverse stævner, samt ikke mindst nyde en kop kaffe/te og et stykke kage i skoven. Arrangementet afvikles i tilknytning til introduktionskursets skovtræningen søndag d. 23. august, således at deltagerne i kurset og klubbens øvrige medlemmer løber samtidig og derefter kan hygge sammen over eftermiddagskaffen. Oplysning om mødested, tidspunkt og tilmelding til løbet følger i starten af august, men sæt allerede nu kryds i kalenderen, så vi kan mødes igen.

Septembermatch (Divsionsmatch)

Pga. af problemerne med afvikling af løb i foråret er det i Østkredsen blevet besluttet at annullere divisionsmatcherne i år. Men p.t. ser det ud til, at der søndag d. 6. september bliver afviklet et stævne i stil med divisionsmatchen. Så hold endelig dagen reserveret til o-løb. Bestyrelsen vil straks efter ferien beslutte, hvad vi gør i den forbindelse. Vi skal jo også have fundet en måde at afvikle klubmesterskab på.

DM'er, CityOrientering, mv.

Udover de nævnte datoer er der jo jævnligt løb i både september og oktober. Her kan nævnes DM i Sprint og Mellem i Asserbo og Hillerød, CityOrientering fra Kastellet i København, diverse kredsløb som erstatning for divisionsmatcher, og så alle løbene rundt om i landet. Du finder oversigten på O-Service. Diverse træningsløb i klubberne og åbne løb annonceres også for en dels vedkommende af klubberne på Facebook og på Find vej i Danmark Facebook-siden.

Som afslutning skal der lyde en opfordring til at dele de gode oplevelser og opfordringer til at deltage sammen via vores Facebook-gruppe. Har du en rigtig god sommerhistorie om klubben og orienteringsløb deler vi den gerne på vores hjemmeside og vores Facebook-side, så også folk uden for klubben kan læse med.

Fortsat god sommer, og på gensyn i skoven,