Begynderholdet er nu færdig med første del. Kortforståelsen og brug af kompas er på plads, der er trænet orienteringsteknik med løb gennem terrænet og alle har løbet i skoven på egen hånd. Nu skal vi så i gang med at prøve orienteringsløb i fremmede skove sammen med klubbens øvrige medlemmer. I første omgang tager vi sammen til Sommer Cup i Ballerup, hvor der er god mulighed for at prøve de nye evner af.
Nåede du ikke med på begynderholdet, men har fået mod på at komme igang, så kontakt klubben. Så finder vi en løsning, så du også kan komme i skoven.
Tekniktræning
Frem til sommerferien træner vi primært løbsdeltagelse. Det foregår tirsdag kl. 17:30 ved Sommer Cup arrangeret af Ballerup Orienteringsklub. Her skal man selv melde sig til via O-Service, men har man problemer kan klubben hjælpe, hvis du skriver til
De tirsdage, hvor der ikke er SommerCup, laver vi vores egen træning på enten OTØ eller FindVej baner. Tilmelding til det foregår på
Løb og stævner
Udover Sommer Cup er der ikke så mange løb og stævner i juni. I juli er der til gengæld en del flerdagsstævner rundt omkring i landet. Til disse kan man også blot deltage en enkelt dag. Den bedste oversift finder man i O-Service, hvor man også tilmelder dig.
Arrangementer
I juni er der ikke særlige klubarrangementer.
Kalender
|
Dato |
Aktivitet |
Sted |
Info |
Bemærkninger |
| 2. juni | Sommer Cup | Lille Hareskov | Ballerup OK | Lad os fortsætte den gode tradition fra sidste år med at mødes til SommerCup. |
| 9. juni | Tekniktræning (OTØ) | Grønholt Hegn | OTØ | Som de skriver på O-Teknik: Drønlækker træning i Grønholt Hegn på opdateret kort fra Danish Spring. |
| 16. juni | Sommer Cup | Bøndernes Hegn | Ballerup OK | |
| 23. juni | Sommer Cup | Jonstrup Vang | Ballerup OK | Her sidste gang inden sommerferien er der grill-aften efter løbet. Kom og hyg med klubben. |
| Juli | Diverse løb | Hele Danmark | O-Service | Tjek om der måske er et løb, hvor du er på ferie. Så får du set noget af Danmark på en anden måde. |
Aktiviteter mærket med fed er det bestyrelsens håb, at alle klubbens aktive medlemmer deltager i.
