Solen skinner, skoven bliver grøn og vi skal ud og nyde det. Savner du en sjov måde at komme ud og få lidt motion og frisk luft, så prøv Kildeholm Orienteringsklubs familie- og motionsorientering i Sperrestrup Skov og Grønlien Skov.

Igennem 3 sæsoner har Kildeholm Orienteringsklub arrangeret lette orienteringsløb for familier og motionister. Deltagelsen har været stor og mange familier dukker op gentagende gang. Så klubben fortsætter med endnu en serie i marts og april, og håber at se både kendte og nye familier og motionister i skoven.

Familie- og Motionsorientering er en aktivitet, hvor alle kan være med. Sammen med familie og venner eller på egne hånd finder man vej til posterne efter kortet. Det er ikke svært, da ruterne er lette og tilpasset deltagere med ingen eller kun lidt erfaring. Små fødder eller en solid klap/barnevogn kan også komme rundt på ruterne. Det tager omkring en time at gå en af turene, der er mellem 2 og 5 km. Har man taget løbeskoene på, går det naturligvis hurtigere. Eller man har måske lyst til at prøve en lidt sværere bane? Så er det også muligt.

Familie- og Motionsorientering foregår på skift mellem Grønlien Skov & Sillebro Ådal i Frederikssund og Sperrestrup Skov ved Ølstykke. Det er muligt at starte mellem 10 og 11 og man skal være i mål senest kl. 13:00. Det koster 40 kr. at deltage per hold på op til 5 personer og 20 kr. for enkeltpersoner.

Søndagene 26. marts, 9. april og 23. april foregår det i Grønlien Skov & Sillebro Ådal. Der er mødested ved naturlegepladsen i Grønlien Grusgrav. Følg de rød/hvide skærme fra indkørslen til Slåenbjerghuse på Ågade i Frederikssund, så kommer du frem.

Søndagene 2. april og 16. april er det i Sperrestrup Skov, det går løs. Her er det med mødested ved Skovbørnehaven Tungegården, Tungegårdsvej 3, Ølstykke. Følg skærmene fra Roskildevej øst for Ølstykke.