Bestyrelsen kan med glæde oplyse, at vi har valgt at indgå i træningssamarbejdet mellem Farum OK, Ballerup OK, Allerød OK og OK 73.

I første omgang har vi valgt at deltage i en prøveperiode for resten af året. Dette for at lodde, hvor mange af klubbens medlemmer, der tager i mod tilbuddet.

Generelt om tekniktræning:

Træningerne foregår torsdag sidst på dagen i skovene omkring Allerød og Farum, og det er gratis for klubbens medlemmer at deltage.

Der er altid 3 baner:

• Let ca. 3 km – En almindelig bane på et almindeligt kort, hvor man kan nøjes med at følge stier, grøfter, bevoksningsgrænser, hegn eller andre ”linjer” for at finde poster. Denne bane er både for ungdomsløbere og nybegyndere(voksne).
  • Mellemsvær ca. 4 km – Oftest med et teknisk moment men på almindeligt kort. Denne bane er et mellemtrin mellem let orientering (hvor man kun følger ledelinjer) og svær orientering (hvor man primært løber uden for stier). Derfor vil de fleste stræk på denne bane har 2 vejvalgsmuligheder: Et sikkert men længere med ledelinjer og et mere udfordrende lige-på-vejvalg. Denne bane er til de rutinerede ungdomsløbere og voksne, som har løbet o-løb et par gange.
  • Svær ca. 6 km – Altid med et teknisk moment oftest på kort, hvor en del signaturer er fjernet (f.eks. kort uden stier eller kurvekort). Der trænes primært basisfærdigheder, som brug af kompas, kurveforståelse, kortlæsning, forenkling – alt det man skal kunne på en svær bane. Denne bane er for de rutinerede løbere eller for dem, som gerne vil udfordres.

Træningen foregår ved instruktion af professionel træner.

Første instruktion er kl. 17:15, derefter ca. hver 15. minut. Første gang efter sommerferien er torsdag d. 11. august.

Da vi som klub betaler for at være med, vil en fortsættelse i det nye år afhænge af, at tilslutningen er fornuftig. Vi håber derfor meget, at tilbuddet vil blive taget godt i mod, så fat kompas og løbesko og se at komme i skoven til første træning d. 11/8.